기획 및 제작 테크캡슐, 민구홍매뉴팩처링
생태학적 가치를 새롭게 해석한 국립현대미술관 전시 《대지의 시간》의 VR 포스트 시노그래피 작품 <가상투영입자>는, 전시 작품과 공간을 작은 가상 원형 입자로 표현해 생태적 세계관을 디지털 매체로 재해석했다. 전시장 지형을 정밀하게 3D 스캔한 후 웹 VR 콘텐츠로 제작했는데, 이를 통해 관객은 중력과 경계가 사라진 가상 공간에서 자유롭게 떠다니며 관람할 수 있다. 이 가상 공간 안에서는 미술관, 갤러리, 작품, 관객 사이의 공간적 구분이 사라지고 모든 요소가 동등하게 어우러진다.
The VR post-scenography work Virtual Projection Particles, created for the exhibition Time of the Earth at the National Museum of Modern and Contemporary Art, reinterprets ecological values through digital media. It represents the exhibition's artworks and space through small virtual spherical particles, offering a digital reinterpretation of an ecological worldview. The terrain of the exhibition hall was meticulously 3D scanned and reconstructed as web-based VR content, allowing viewers to float freely in a virtual space where gravity and boundaries no longer exist. Within this environment, spatial distinctions between the museum, gallery, artwork, and audience dissolve, and all elements blend together on equal terms.